vrijdag 9 november 2007

Marktplaats

Je hoeft je nooit te vervelen want er is altijd, altijd Marktplaats.nl.
Ook als je niet op zoek bent naar designer vintage retro pumps of een wasmachine. Met Jan ontdekte ik ooit de categorie 'advies en oproepen'. Er zijn blijkbaar mensen die het internet wel ontdekt hebben maar niet verder komen dan Marktplaats. Ze willen weten waarom hun parkiet niet meer zingt, hoe de belastingdienst werkt en waar ze bandjes met hondengeblaf kunnen kopen (dit verzin ik niet). Waarom zou je de grootste informatiebron ter wereld aanspreken, even lekker googlen en binnen 10 seconden een bevredigend antwoord krijgen als je Marktplaats hebt? Marktplaats is toch de hoeksteen van de Nederlandse internetsamenleving?
Vandaag vond ik deze juweeltjes:
"wie kan mij info geven over trouwen met je ex?
naar mijn idee heb ik TOEN de verkeerde keuze gemaakt.
Alles is welkom."

En:
"Hallo


Wat gebeurt er allemaal.

Ik hoor in eens iets borrelen.
Staat mijn senseo te koken, zonder dat
ik de knop heb ingedrukt.
En in eens spuit hij heet water, door
de opening.
Wat is er aan de hand.
Ik vind dit levensgevaarlijk.
Ik heb hem wel drie jaar, maar ik heb
hem heel weinig gebruikt.
Altijd op tijd ontkalkt en schoon gemaakt.
Wie weet de oplossing voor dit probleem."

En deze eenregelige oproep:
"Gezocht mensen die mee willen helpen de bonte gurkel voor uitsterven te redden"

Iemand moet deze mensen toch helpen, ze aan het handje nemen en ze de rest van de wondere wereld van het internet laten ontdekken? Poffertjes voor ze bakken en met ze praten? Misschien moet ik dat maar gaan doen in plaats van ze uit te lachen en belachelijk te maken op mijn weblog. Bij deze dus een oproep:
"wie help me zeilige mensen op marktplaats te helpen en poffertjes te bakken?"

2 opmerkingen:

M. zei

ik!
alleen vandaag even niet...
tot morgen

Hiske is in zei

De bonte gurkel? De BONTE GURKEL? Oeps! Plas ik zomaar bijna in mijn broek van het lachen op dit rare mannenfeestje. Gaat het goed popje? Dikke oenen!