maandag 12 november 2007

Sint Maarten

Het was weer zover vandaag. Sinte sinte maarten. Ik had nog zo gehoopt dat er hordes hyperactieve chemisch snoepjagende kinderen op mijn werk langs zouden komen maar ze kwamen niet. Het was een gewone doodnormale werkdag en er was geen lampoin te zien.
Een Maarten zag ik wel. In mijn joggingtrui, spijkerbroek en met een hamburgerwalm die een ieder die bij mij in de buurt kwam naar adem deed happen zat ik lekker aan de gin-tonic aan de bar van de Lux. Niks aan de hand.
Even plassen, niks aan de hand.
'Laura', hoorde ik. Ik keek om me heen maar zag slechts onbekende gezichten (een unicum in de marnixstraat overigens). "Laura!', hoorde ik nog een keer en ik keek en zag het gezicht van Maarten. Mijn ex-vriendje van 6 jaar geleden. Hij zag er nog precies hetzelfde uit. In ons diepgaande 2-minuten-gesprek 'goh hoe is het met jou dan en je ouders en je zus en wat doe je nu en waar woon je nu' kwam ik erachter dat hij weer op dezelfde plek in dezelfde redelijk nietszeggende functie werkt als toen. Niet heel erotisch aantrekkelijk. En toch, raar genoeg, vond ik het jammer dat ik daar niet in een mooie hippe outfit en hollywood-makeup leuk stond te doen met 13 van mijn mooiste vriendjes. Wat is dat toch? Ik hoef die jongen toch helemaal niet meer, het is 6 jaar geleden, ik was hem al bijna vergeten maar toch wilde ik bij hem even een verpletterende indruk maken. Even laten zien hoe goed het met me gaat. Waarom?

Als het goed is (en de gin-tonics van vanavond hun werk een beetje gedaan hebben) ben ik hem morgenochtend alweer straal vergeten. Niets aan de hand.
Nog even een juweeltje van Marktplaats (wederom niet verzonnen):

"Hallo


vandaag is het weer sint maarten

en ik weet van andere jaren dat er dan weer kinderen aan de deur komen om een liedje te zingen

maar wat geef je zo'n kinderen

wat is normaal om te doen? snoep....... geld ????

wat willen ze het liefst en wat is normaal??

wie weet dit, of heeft zelf ervaringen, of misschien wel kinderen die hieraan mee doen?

weet u misschien wat ik ze kan geven??"

Tragisch. Diep en diep tragisch. Ik ben erg blij met mezelf.

1 opmerking:

M. zei

Omdat dat dat is hoe het hoort!
Exvriendjes mogen je alleen zien op je allerbest!

Hiep hoi oppassen en een kopje thee
tot vanavond W

xx