zondag 4 november 2007

Roze

Wat zijn er toch mooie dingen op de wereld. En wat zijn ze vaak roze.
In mijn mailbox kreeg ik het volgende, en ik werd er dolenthousiast van. Het is weer een briljant idee van Elena Simons, je kent haar wel van 'Pret met moslims' enzo.



"Wij StoereVrouwen zijn machtig en dat weten we. Ergens in ons handtasje zit een portemonnee. En in die portemonnee zit iets waar de bazen van deze wereld alles voor doen … GELD. Daarom bundelen de StoereVrouwen de krachten en vormen een troepenmacht om de wereld te redden. Kortom, we vormen een koopleger.
Je herkent het koopleger aan de roze baretten en roze boodschappenmanden. Winkeliers met biologische, eerlijke en diervriendelijke producten kunnen zich verheugen op een bezoek van het koopleger. We laden graag onze manden vol. Winkeliers die weinig verantwoords te bieden hebben, mogen óók blij zijn met een bezoek van het koopleger. We inspireren graag tot een beter assortiment en komen een volgende keer terug om ervan te genieten.
Er zijn plannen om eind november een enorm koopleger te vormen met maar liefst tweehonderd vrouwen die zich op eerlijke producten gaan storten. Wil je hierbij zijn, laat van je horen!"

Ik doe mee, stiekem vooral voor de roze baretten en roze boodschappenmanden. En omdat ik heel stoer ben natuurlijk.
Check www.stoerevrouwen.nl

En, ik heb de meest fantastische organiser besteld. Het kost wat, maar dan kan 2008 ook eigenlijk niet meer stuk. Ik ga er tenminste wel vanuit dat deze organiser mij veel levensvreugde, geluk, nieuwe liefdes, geld en wereldfaam zal bezorgen. Men zal mij 'het meisje met de mooie organiser' noemen, ze zullen naar me wijzen, me vol jaloezie nastaren en ik zal met opgeheven hoofd doorflaneren, nog een keer liefjes omkijken en alwetend glimlachen.



(Of dit wel verantwoord winkelen is weet ik helaas niet, dat zal ik aan de stoere vrouwen moeten vragen)

1 opmerking:

M. zei

Whahahaha...
wat is het jammer dat een roze baret vast ongelooflijk zal vloeken bij mijn oranje haar...
Een goeie agenda zal hoe dan ook veel levensgeluk teweegbrengen - daar geloof ik in!
Dag meisje met de mooie organizer, ik ga werken in onze favoriete 40 vierkante meter op de albert cuypstraat *zucht*.
xx