maandag 5 november 2007

Momentum

Ik weeheeheet niet wahat het is maar ik heb opeens een creatieve flow. Creatief in de zin van handwerken. Dingen met mijn handen maken. De laatste keer dat ik iets met mijn handen heb gemaakt was op de middelbare school en dat was geen succes. Het moest een vaasje worden maar het werd een vierkante voederbak: het bekende verhaal. Ook op de basisschool blonk ik niet uit; mijn borduurwerkjes moesten tot in het oneindige uitgehaald worden en mijn tekeningen waren op zijn zachtst gezegd vooral heel, heel post-postmodern.
Nee, ik heb het vermogen om te borduren, breien, haken, tekenen en schilderen helaas niet van huis uit meegekregen, en ik heb ook nooit de ambitie gehad om dat wel te ontwikkelen. Ik zei: "laat mij maar lekker zingen", en daarmee was de kous af. Mijn oudere zus had die ambitie overigens wel en zij maakt dan ook hele mooie kleren, tassen, sieraden en schilderijtjes. Ik ben vooral heel ongeduldig. Plakband is mijn lievelingsdier.
Maar goed, vannacht had ik opeens een eye-opening moment. Ik dacht; "Kom op laura, denk out of the box! Laat je meenemen op die golf van creativiteit! Laat de kunstenaar in jezelf vrij en ga!".
En zo kwam het dat ik vanmiddag bij de V&D een beetje leuk stond te keutelen bij de acrylverf en voor een aanzienlijk bedrag aan 'benodigde materialen' afrekende. Het resultaat tot nu toe valt mij niet tegen, maar het is EN heel simpel (een soort ministeck), EN nog niet af. Wordt vervolgd...(wie weet wel met zelfgebreide glitteroorwarmers en gecustomizede kussenhoesjes)

Geen opmerkingen: